søndag den 20. december 2015

Ugens


… lige et øjeblik …

4. søndag i advent 2015

Hvad sammenligner du med? Det handler søndagens tekster bl.a. om. Nu får eller har de andre mere end mig! Nu får de i stedet for mig. Misundelsens grimme ansigt stikker tit hovedet frem. Hvordan skal gaver og goder fordeles?
Dette dilemma blev Johannes Døberen udsat for. ”Derfor glæder jeg mig af hele mit hjerte over det, som nu sker. Hans betydning vil blive større og større, min vil blive mindre og mindre.” (Joh. 3:29-30). Han vidste, hvad hans opgave var, så han kunne glæde sig over andres fremgang. Glæd dig over det, Gud har givet dig i stedet for at være misundelig på de andre.
”Du er min Frelser, jeg stoler på dig. Jeg frygter ikke, for du giver mig styrke. Jeg lovsynger dig, for du frelste mig.« Med glæde skal I øse vand fra frelsens kildevæld.” (Esj. 12:2-3).
Når alt kommer til alt, så drejer det sig om Jesus. Har du modtaget ham og dermed Guds gave?
”Og gennem Jesus har Gud sagt sit ja til verden, for alt, hvad Gud har lovet, bliver opfyldt gennem Jesus. Derfor har vi også sagt ja til Gud, og nu lever vi til hans ære.” (2. Kor. 1:19-20).
”Men enhver, som er kommet til tro på hans ord, kan skrive under på, at Gud taler sandt”…”Alle, der tror på Sønnen, har evigt liv,” (Joh. 3:33, 36).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar