onsdag den 23. december 2015

Levende ord

For jeg ved, hvilke planer jeg har for jer, siger Herren, planer om fred og ikke om ulykke, planer om fremtid og håb. Jer. 29:11
Men nu er det anderledes. Nu tilhører I Jesus, som er Messias. I, som engang var langt borte fra Gud, er nu kommet tæt på ham, for Messias døde jo også for jeres skyld. Det er ham, der har skabt fred mellem os. Ved sin lidelse og død gjorde han de to parter til ét og nedbrød den mur af fjendskab, der tidligere adskilte os. Ef. 2:13-14

23. dags profeti om Jesus
»Jeg har allerede indsat min konge, han skal regere fra Zion, mit hellige bjerg.« Sl. 2:6
Han vil få stor betydning, for han er den Almægtiges Søn. Gud Herren vil sætte ham på Davids trone, og han skal for altid være konge over Israels folk. Hans herredømme vil aldrig få ende.« Luk. 1:32-33


Ingen kommentarer:

Send en kommentar