søndag den 13. december 2015

Levende ord

Hent din styrke fra den nåde, som Jesus Kristus giver. 2. Tim. 2:1
Så vil han styrke jer på alle måder ved sin fantastiske kraft, så I kan holde ud under al modgang med glæde. Kol. 1:11.

13. dags profeti om Jesu komme
Han går ikke rundt og skændes, han råber ikke op i gaderne. Et knækket siv brækker han ikke af. Et lys, der brænder svagt, puster han ikke ud. Han fører retfærdigheden igennem til sejr. Han giver ikke op og lader sig ikke kue. Han sørger for, at retfærdigheden vil sejre på jorden. Fremmede folkeslag ser frem til, hvad han vil lære dem. Esj 42:2-4
Jesus opfyldte det ord om Messias, som Gud havde talt gennem profeten Esajas: »Se min tjener, som jeg har udvalgt, min elskede, som jeg er fuldt tilfreds med. Jeg lægger min Ånd på ham, han skal bringe retfærdighed til alle folkeslag. Han går ikke rundt og skændes, han råber ikke op i gaderne. Et knækket siv brækker han ikke af. Et lys, der brænder svagt, puster han ikke ud. Han fører retfærdigheden igennem til sejr, fremmede folkeslag får nyt håb gennem ham.« Matt. 12:17-21

Ingen kommentarer:

Send en kommentar