mandag den 1. oktober 2012

Uge 40

Tankens brug

I 2009 oversatte jeg Sarah Youngs andagtsbog ’Jesus Kalder’, der er udgivet på forlaget Scandinavia. Vi læser selv dagligt i den med glæde, (trods de mange stavefejl, pga manglende korrekturlæsning L). Den anden dag fangede denne sætning mig: ”Den menneskelige forstand er toppen af mit mesterværk, men meget få bruger den til dens primære formål – at kende mig.” (29. 9.). Der bruges utrolig megen tankevirksomhed på at bortforklare Gud, eller på at finde undtagelser fra reglen, så man kan komme udenom, hvad Gud siger. Man prøver på at gøre alle guder lige, ved at tegne et forvansket billed af hvem Gud virkelig er. Ifølge Paulus et gammelt trick, som Satan har brugt lige fra skabelsen af til at forføre mennesker: ”Men jeg er bange for, at det skal lykkes nogle af de falske forkyndere at dreje jeres tanker bort fra den rene og enkle hengivenhed over for Kristus, ligesom Slangen narrede Eva med sin snedige overtalelsesevne.” (2. Kor. 11:3)  Kunne det være på tide, at vi slog et slag for de bibelske sandheder?
lht

Ingen kommentarer:

Send en kommentar