mandag den 3. september 2012

Uge 36

Kald eller arbejde

Da jeg var ung, var der mange, der havde et kald. Hjemmesygeplejersken, søster Olga, lægen, nogle af lærerne, og ikke mindst præsten. Nu er det nærmest alt sammen blevet byttet ud med et arbejde. Man er nøje med arbejdsmarkeds aftaler og arbejdstidsskemaer, pension osv. Alt sammen meget godt, men et eller andet er der gået tabt. Det virker som om, Guds vilje og plan med vore liv er forsvundet ud af billedet. Missionæren, der skulle forkynde evangeliet på alle mulige, og umulige måder, er blevet erstattet af social og nødhjælps arbejdere på overenskomst, ikke et ondt ord om det, men alligevel en tanke værd. I min alder er der mange der spørger: ’Hvad har du været?’ (Jeg er altså ikke noget mere J), mit svar er konsekvent: ’Jeg ER præst!’ Det kald har jeg fået og har tænkt mig at blive ved med at VÆRE så længe, jeg ER!
lht

Ingen kommentarer:

Send en kommentar