søndag den 9. september 2012

Uge 37

Er jeg ved at blive ung?

Før i tiden brugte man et udtryk, som ’han er ved at gå i barndom’, nu er man bare senil eller måske endda senildement, absolut ikke noget at spøge med!
Forleden stødte jeg på en aforisme, (kort afgrænset tanke), (det vidste jeg heller ikke, før jeg slog det op J), af Picasso: ”Det tager lang til at blive ung.” Mon man har levet længe nok til at kunne kalde sig for ung? I hvert fald drømmer jeg stadig om at gøre noget, der kan forandre tingene til noget bedre. Drømmene har den fordel, at de i dag er fyldt med snart mange års erfaringer, jeg kan jo så håbe på, at de er blevet mere realiserbare, men forhåbentlig ikke alt for kedelige.
Lad mig slutte med et par ’aforismer’ af mine ’egne’:
”Tro er en lige, men smal vej. Tvivl og bekymring er en bred, snoet og forgrenet vej.”
”Tro har kun en mulighed. Tvivl har mangfoldige.”
lht

Ingen kommentarer:

Send en kommentar