fredag den 5. januar 2018

Levende ord

Altså er det kun, når vi tror på Guds løfte, at vi får lov til at gå ind til hans hvile. Det passer med, hvad han sagde om de vantro: »Så svor jeg i min vrede, at de ikke skal få lov at opleve min hvile.« Det sagde Gud, selvom alt var planlagt og havde været klar siden verdens skabelse. 
Heb. 4:3
De føjer ondt til ondt og løgn til løgn, og de vil ikke kendes ved mig. Jer. 9:5
Selvom jeg i mit inderste glæder mig over Guds lov, så finder jeg, at der er en anden lov, der styrer mine handlinger og ødelægger mine gode forsætter. Jeg er taget til fange af synden, som regerer i mit liv. Hvor er det frygteligt! Hvem kan redde mig ud af dette elendige liv, som fører til død? Det, jeg her har beskrevet, er, hvad der sker, når man prøver at tjene Guds lov med sit sind, alt imens man stadig er slave under synden. Men Gud ske lov, at Jesus Kristus, vores Herre, redder mennesker ud af den elendighed. Rom. 7:22-25

Ingen kommentarer:

Send en kommentar