torsdag den 4. januar 2018

Levende ord

Derefter rejste han fra sted til sted i sydlig retning, indtil han bosatte sig i Negev. 5. Mos. 12:9
I har gjort landet urent med jeres synd, derfor kommer ulykken over jer. I bliver sendt bort fra det land, jeg gav jer, et land, hvor der skulle være ro og fred. Mika 2:10
Den nye pagt vil ikke komme til at ligne den, jeg oprettede med deres forfædre, da jeg tog dem ved hånden og førte dem ud af slaveriet i Egypten. De overholdt jo ikke pagtens betingelser, og derfor lod jeg dem sejle deres egen sø, siger Herren. Den ny pagt, som jeg vil oprette med Israels folk engang i fremtiden, bygger på følgende løfte: Jeg vil lægge mine love i deres sind og skrive dem på deres hjerter. Jeg vil være deres Gud, og de skal være mit folk. Heb. 8:9-10

Ingen kommentarer:

Send en kommentar