lørdag den 11. august 2012

Uge 32

Hvad er livet?

Normalt måler vi det i et antal år, få eller mange, alt efter, hvad vi er blevet tildelt. Engang imellem kan man godt reflektere over, hvad det så blev til med livet. Da jeg var dreng, spurgte man om, hvem dine forældre var, mit livs ophav var det vigtige. I dag spørges der om, hvad jeg laver, min herkomst er ikke så interessant, bare jeg kan bidrage med noget. Men hvad er livet? En eller anden har sagt, at det ikke de år du har levet, men det du husker. Måske skulle man give det en lille drejning og sige: ’Det du huskes for!’ En gammel vise siger det sådan: ”Minderne har man da lov at ha’, dem kan man aldrig ta’.” Hvad mindes du? Prøv at fortælle din historie, sammen med en, der har levet i det samme liv. Det er en ret spændende oplevelse, og de er værd at samle på, for det er livet!
lht

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Det er altid godt at reflektere over livet. En aften, hvor mine kone og jeg havde lagt os til at sove, sagde jeg: Nå, så blev vi en dag fattigere. Hvortil Lena klogeligt svarede: Nej da, vi blev en dag rigere!

    SvarSlet