onsdag den 11. april 2012

Uge 15

Da jeg var ved at skifte kanal på TV, fik jeg et glimt af en lille pige, der løb, hoppende af glæde, hen over en stor mark. En stemme, som jeg går ud fra skulle gengive hendes tanker, sagde: ”Her er der ikke noget, så her må der være plads til en masse nyt!” Det satte lidt tanker i gang hos mig. Det er nemt at klage over, at der ikke er noget, eller at der ikke sker noget, men denne lille pige havde fanget noget, for når der ikke er noget, eller ikke sker noget, så er der god plads til en masse nyt! Hvad skal der til for at få sådan en indstilling? En vision/drøm, det kræver tro, mod og håb!
Som kristne har vi alle muligheder, specielt det, at Gud har lovet at han vil være med os! En af Guds slutreplikker, når tidens tæppe foldes sammen, er: ”Se, jeg gør alting nyt!” Hvad enten der er noget, eller ikke er noget, om der sker noget, eller ikke sker noget, så vil der i Guds verden altid være plads til noget nyt!
lht

Ingen kommentarer:

Send en kommentar