tirsdag den 4. april 2017

Levende ord

Jeg er Herren, den Almægtige, Israels konge og Befrier. Jeg er den Første og den Sidste, den eneste Gud. Esj. 44:6
Når han bliver konge i Davidsriget, bliver hans magt uden grænser, og han skaber fred overalt. For han bygger sit rige på retfærdighed fra nu af og til evig tid. Herren, den Almægtige, vil gøre, hvad han har besluttet. Esj. 9:6
Men Herre, du har været vores Gud fra ældgamle tider. Du kan da ikke udrydde dit eget folk? Du vil bruge vores fjender til at straffe os, men du er stadig vores redning. Hab. 1:12
Hvor findes der en gud som Herren? Hvor findes en klippe som ham? Han giver mig styrke, han jævner vejen foran mig. Han gør mine skridt sikre som hjortens, han giver mig fodfæste på bjergene. 2. Sam. 22:32-34

Ingen kommentarer:

Send en kommentar