søndag den 29. januar 2017

Levende ord

Men Jesus betroede ikke, hvem han var, til de jødiske ledere, for han vidste, hvad der bor i mennesket. Han havde ikke brug for nogen til at fortælle ham det. Joh. 2:24-25
Efter at de havde spist, trak Jesus Simon Peter til side og sagde til ham: »Simon, Johannes' søn, elsker du mig mere end de andre gør?« »Ja, Herre,« svarede Peter, »du ved, at jeg holder af dig.« »Så pas mine lam,« sagde Jesus. Jesus gentog spørgsmålet: »Simon, Johannes' søn, elsker du mig?« »Ja, Herre,« sagde Peter, »du ved, at jeg holder af dig.« »Så tag dig af mine får,« sagde Jesus. For tredje gang spurgte han: »Simon, Johannes' søn, holder du virkelig af mig?« Peter blev bedrøvet over, at Jesus stillede det samme spørgsmål tre gange. »Herre, du kender alle ting,« sagde han, »du ved, at jeg holder af dig.« »Så pas mine får,« sagde Jesus. Joh. 21:15-17

Ingen kommentarer:

Send en kommentar