lørdag den 10. december 2016

Ugens

… lige et øjeblik …
Vente eller forvente
’Vent lige lidt’, sådan hører vi det tit, når utålmodigheden tager overhånd. Men det er ikke let. Det er særlig svært, når man har et stort behov, f. eks. er syg og gerne vil være rask. Hvis man mangler penge og ikke kan gøre, hvad man gerne vil. De færreste af os tror, at ventetid er noget positivt. En af vore venner har været syg i mange måneder, er mere eller mindre uden rigtig bevidsthed. Den anden dag skrev hans kone om at vente. Blandt andet at det ikke er meningsløst, men øger håbet og forventningen. Hun finder sin trøst i de mange løfter fra Guds ord, og bruger et par praktiske eksempler. Når man står i kø i en butik, så venter man, man ved man når målet. Når du holder ved et lyskryds, så venter man, opmærksomt, klar til at køre, når lyset skifter. Sådan klarer hun at vente på, at helbredelsen indtræffer.
Om morgenen løfter jeg min røst til dig, jeg lægger min sag frem for dig og venter. Sl. 5:4
Vi venter på, at Herren griber ind, det er ham, der hjælper og beskytter os. Sl. 33:20
Tålmodigt må du vente på Herren og vandre på hans vej. Så vil du få landet i eje. Sl. 37:34
Jeg venter på, at du gør noget, Herre. Jeg længes efter at få et svar, min Gud. Sl. 38:16
Men så siger jeg til mig selv: »Vær ikke mismodig og nedtrykt. Vent tålmodigt på, at Gud griber ind.« Når Gud har reddet mig, vil jeg synge en takkesang til ham. Sl. 42:12

Forvent at Herren griber ind, også selvom du må vente længe. Troen gør det, du ikke kan, på Jesu ord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar