søndag den 27. november 2016

Levende ord

Den herlighed, du gav mig, har jeg givet videre til dem, for at de kan blive ét, ligesom vi er ét. 
Joh. 17:22
I det år kong Uzzija døde, så jeg Herrens herlighed i et syn. Han sad på en meget høj trone, og slæbet på hans kappe fyldte hele Templet. Han var omgivet af serafer, som hver havde seks vinger. Med de to vinger dækkede de ansigtet, med to andre dækkede de benene, og de to sidste brugte de, når de fløj. De råbte til hinanden: »Hellig, hellig, hellig er Herren, den almægtige Gud! Hele jorden er fuld af hans herlighed!« Templets dørstolper rystede ved deres høje råb, og rummet fyldtes med røg. Da udbrød jeg: »Ak, det er ude med mig, for jeg er et syndigt menneske, som taler syndige ord, og tilhører et syndigt og urent folk. Og dog har jeg nu set Herren, den Almægtige!« Esj. 6:1-5
Esajas viser her hen til Jesus, for han havde set et glimt af Messias' forunderlige storhed. 
Joh. 12:41

Ingen kommentarer:

Send en kommentar