lørdag den 6. august 2016

Levende ord

I virkeligheden kan hverken jeg eller mit folk give dig noget som helst, for alt, hvad vi ejer, har vi fået af dig, så vi giver dig kun, hvad der allerede er dit. Vi er kun gæster på besøg i denne verden, ligesom vores forfædre var det. Vores liv på jorden er som en skygge, der passerer forbi. Al den rigdom, som vi nu har skaffet til veje for at bygge dit hus, kom fra dig. Det hele tilhører dig. Min Gud, jeg ved, at du kender menneskers motiver og glæder dig over et oprigtigt hjerte. Jeg gav med glæde og uden bagtanke, og nu har jeg set, at hele dit folk har givet frivilligt og med glæde. 1. Krø. 29:14-17
Jorden og alt, hvad der er på den, tilhører Herren, hele verden og alle, som bor i den. Han grundlagde jorden på verdenshavene, dens fundament lagde han på havets dyb. Hvem kan stige op på Herrens bjerg? Hvem har lov at gå ind i hans helligdom? De, som har rene motiver og gør det gode, som ikke tilbeder afguder eller sværger falsk. Sl. 24:1-4

Ingen kommentarer:

Send en kommentar