tirsdag den 21. juli 2015

Levende ord

Forny jeres pagt med mig, og lad hjerterne blive omskåret. Ellers vil min vrede fortære jer med en uudslukkelig ild på grund af alle jeres synder. Jer. 4:4
Husk på, at Jesus kom for at tjene både jøder og ikke-jøder. Han viste os jøder, at det, Gud havde lovet vores forfædre, var sandt, og han gav ikke-jøderne en anledning til at prise Gud for hans barmhjertighed. At det glædelige budskab skulle nå ud til alle folkeslag er forudsagt i mange skriftsteder, som for eksempel: »Derfor vil jeg lovprise dig blandt folkeslagene. Jeg vil synge om din storhed.« »Glæd jer, I folkeslag, sammen med hans folk.« »Pris Herren, alle nationer. Lovsyng ham, alle folkeslag.« Esajas siger det sådan: »Der vil komme et rodskud fra Isajs stub, en konge, som skal regere over alle folkeslag, og han er den, der bringer håb til menneskeheden.« Jeg ønsker for jer, at Gud, som er grundlaget for alt håb, vil fylde jer med glæde og fred i jeres tro og give jer en stærk forventning ved Helligåndens kraft. Rom. 15:8-13

Ingen kommentarer:

Send en kommentar