lørdag den 18. oktober 2014

Ugens


… lige et øjeblik ..

Der findes utroligt mange mærkelige konklusioner og sammenligninger. Sidst hørte jeg en kommentar fra en ung dansk soldat, der lød nogenlunde sådan: ”Jeg er frivillig soldat, fordi jeg trænger til noget spændende i mit liv. Derfor glæder jeg mig til at skulle i krig for alvor. Det er som at springe i elastikspring i Thailand.” Det er utroligt, at man kan tillade, at mennesker med en så forskruet moral kan sendes ud i krig på vore vegne. Det samme gælder, når man sender psykisk uligevægtige tilbage, bare fordi de nu har en kontrakt. (Jeg er bekendt med i hvert fald et tilfælde, hvor det er sket). Det kan godt være, at vi skal bekæmpe IS, men skulle vi ikke være lidt mere konsekvente i vore handlinger og ord? Da og når Israel bekæmper samme muslimske terrorister, mødes det med fordømmelse af vore vestlige regeringer, for de er nogle forfærdelige mordere af civile. Men når alliancen med USA i spidsen bomber løs, så er det helt i orden. Har de og Danmark opfundet nogle bomber, der kan skelne mellem uskyldige civile og fanatisk muslimske terrorister? Pyh ha!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar