fredag den 27. juli 2012

Uge 30

Er det Guds vilje?

Det sker ret ofte, at vi støder på dette spørgsmål, ofte med et anstrøg af bitterhed: ”Hvis det er, så kan du altså ikke være det bekendt, Gud!” Det sker, når vi står overfor de mange ting, vi ikke forstår, eller hvis vi ikke får det, sådan som vi gerne vil.
I andagtshæftet ’Et ord til Dagen’, læste jeg den anden dag et citat: ”Abraham Lincoln blev engang spurgt, hvorvidt han var sikker på, at Gud var på hans side. Han svarede: ’Det har jeg ikke tænkt så meget på. Jeg vil bare gerne være sikker på, at jeg er på Guds side.’”
Ikke nogen dårlig regel at lægge sig på sinde. Jeg behøver ikke tigge om Guds hjælp og indgriben, den er jeg blevet lovet, det vidner et utal af skriftsteder om. Så det gælder om at vælge Guds side uanset prisen.
lht

Ingen kommentarer:

Send en kommentar