fredag den 22. marts 2019

Ugens


… lige et øjeblik …
Danmark er mit fædreland
Dansk er mit modersmål
Er det ikke dejligt, at jeg med et par små sætninger kan fortælle, at mit ophav er en far og mor. Jeg er så inderlig træt af alle de mærkelige krav på, at man skal være noget andet end det, man er. At man skal have lov til at opføre sig mærkeligt og gøre krav må noget, bare fordi man kan. Hvem er jeg? Min identitet bestemmes af to ting, min nationalitet(i mit tilfælde dansk), min tro/religion (i mit tilfælde kristen), men min identitet er ikke bestemt af min farve, race, klasse eller etnicitet. De sidste ting ville betyde, at jeg vil være bedre end alle andre, hvilket ikke er tilfældet. I Guds øjne er vi lige værdifulde, og sådan burde det også være i vore øjne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar