fredag den 17. august 2018

Ugens


… lige et øjeblik …
Er det fordømmelse?
Hvis man siger sandheden, er det så fordømmelse? Hvad sker der, hvis vi kke gør det? I mit liv er jeg som kristen ofte blevet beskyldt for at være fordømmende, det er ikke altid sjovt, men det er der vel heller ingen, der har lovet, at det skal være. Det er dog kedeligt, når kristne forsvarer synd, med at det er kulturelt betinget, og det er mærkeligt, at man reagerer så selektivt. Sidste uges citat, rummer mange ting, som åbenbart ikke behøver noget forsvar (utroskab, spottere, svindlere og meget mere) pointen er ikke at hænge nogen ud, men at advare mod, hvad det medfører, nemlig evig fortabelse!. Til slut et par andre Paulus citater: ’Dem, der er på vej til fortabelse, fordi de tog afstand fra den sandhed, som ellers kunne frelse dem’. 2. Thess. 2:10
’Så er der da nu ingen fordømmelse for dem, der tilhører Jesus Kristus. For gennem Kristus er jeg blevet sat fri ved den Ånds kraft, som bringer liv, og jeg lever ikke længere under syndens lov, som bringer død.’ Rom. 8:1-2
Med Jesus er der ingen fordømmelse, uden Jesus er jeg allerede fordømt. Uanset hvem og hvordan jeg er!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar