tirsdag den 27. juni 2017

Ugens

… lige et øjeblik …
Hold så mund!

Det kan man godt fristes til at sige til sig selv (og andre J). Det er nemt at være forhastet med udtalelser, hør engang, hvad Job har at sige: ”Du spurgte mig: ‘Hvorfra kender du mine tanker, når du knap nok ved, hvem jeg er?’ Jeg indrømmer, at jeg har udtalt mig om ting, som går over min forstand. Du sagde også: ‘Lad mig stille dig nogle spørgsmål, så får vi se, om du kan svare på dem.’ Det eneste svar, jeg kan give, er: Før havde jeg kun hørt om dig, nu har jeg set dig med egne øjne. Hvad jeg har sagt, tager jeg i mig igen, jeg angrer skamfuldt i støv og aske.«” (Job 42:3-6) Vise ord fra en der har prøvet lidt af hvert. At udtale sig om ting, man ikke har forstand på! Før havde jeg kun hørt, nu har jeg set! En lignende udtalelse fra Ordsprogenes Bog 13:3,” De, der tænker, før de taler, beskytter deres liv, de, der taler uden at tænke, får problemer.” Lidt at tænke på, før jeg taler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar