fredag den 8. april 2016

Levende ord

»Hvem vil tro, at du har forkærlighed for mig og Israels folk, hvis ikke du går med? Hvad fortrin har vi ellers frem for jordens øvrige folkeslag?«  Herren svarede: »Jeg vil gøre, hvad du beder om, for jeg holder af dig, og du er min ven.« Da sagde Moses: »Lad mig få lov at se dig i din herlighed!« Herren svarede: »Jeg vil lade al min herlighed passere forbi dig og samtidig råbe mit navn ‘Jahve’. Jeg viser godhed imod hvem, jeg vil, og jeg viser barmhjertighed mod hvem, jeg vil. Men du kan ikke få mit ansigt at se, for intet menneske kan se mig i min herlighed og overleve. 
2. Mos. 33:16-20
Intet menneske har nogensinde set Gud. Men den fuldkomne Søn, som sidder ved Faderens side, har vist os, hvem han er.  Joh. 1:18

Ingen kommentarer:

Send en kommentar