søndag den 20. september 2015

Levende ord

 Velsignede er de, der vinder sig visdom, lykkelige de, som opnår indsigt. Ord. 3:13
Lyt til mig, så du kan få visdom. Ignorer ikke visdommen, når den siger:  Velsignede er de, der lytter til mig, de, der venter ved min dør dag efter dag. De, der tager imod mig, får et godt liv, for de opnår Guds velvilje. Ord. 8:33-35
Nej, hvis nogen vil rose sig, så lad dem rose sig af dette ene: at de kender mig og forstår, at mine handlinger på jorden er motiveret af nåde, barmhjertighed og retfærdighed, og at jeg glæder mig over dem, der handler på samme måde som jeg. Der kommer en dag, siger Herren, hvor jeg vil straffe både de uomskårne og dem, som nok er blevet omskåret rent fysisk, men som ikke lever i pagt med mig. Jer. 9:23-24

Ingen kommentarer:

Send en kommentar