onsdag den 9. juli 2014

Levende ord


Jeg har tilgivet dine synder. Nu får du en ren og ny dragt. Zak. 3:4
Lykkelige er de, hvis forseelser er tilgivet, hvis synderegister er slettet. Lykkelige er de mennesker, som Herren ikke tilregner skyld, de, som er oprigtige af hjertet. Før jeg var villig til at indrømme min skyld, havde jeg det helt elendigt. Jeg sukkede dagen lang. Dag og nat lå din hånd tungt på mig, jeg følte mig trykket som under en hedebølge. Så bekendte jeg omsider min synd for dig, søgte ikke længere at skjule mine forseelser. Jeg sagde: »Jeg vil bekende mit oprør for Herren.« Så tilgav du mig, og min skyld forsvandt. Alle, som tror på Herren, bør bekende deres synder for ham, inden det er for sent. Hvis ulykkerne senere skyller ind over dem, er Herren parat til at redde dem. Herre, du er mit skjulested, du skærmer mig fra ulykke. Derfor vil jeg juble af glæde. Sl. 32:1-7

Ingen kommentarer:

Send en kommentar