onsdag den 4. juni 2014

Ugens


… lige et øjeblik …

Det sker, at jeg bliver frustreret. Men så siger min kone, det kan ikke betale sig. Hvor er det dejligt at være velsignet med en så skøn og fornuftig en af slagsen. J

Men hvad gør man så? Så må man prøve at gøre noget ved det, man kan ændre på. For mig betyder det ofte, at udtrykke mig med ord, eller med andre ord sige min mening. Som jeg har sagt tidligere, så kunne jeg godt have været ven med den gamle Cato i Rom, der altid sluttede sine taler med: ’For øvrigt mener jeg, at Kartago bør ødelægges.’ Min nutidige formulering ville blive nogenlunde sådan: ”For øvrigt mener jeg, at forkyndelsen af Guds ord skal tilbage i gudstjenesterne.” Det behøver ikke være tørre og kedelige prædikener, men det skal være Guds ord og ikke alt muligt andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar